Aviācijas giganti NASA un Boeing sekmīgi veikuši jaunā X-48C lidaparāta prototipa testēšanu. Lidojumi, kuru laikā izmēģināta lidaparāta mēroga modeļa konstrukcija, norisinājās Kalifornijā (ASV).
Jaunā gaisa kuģa dizains ir izteikti inovatīvs – spārni, pretstatā tradicionālajiem aviolaineriem, saplūstot apvienoti ar korpusu, turklāt lidaparātam nav sānu logu (iluminatoru). Vizuāli pamanāma arī uzkrītoša līdzība ar leģendāro Concorde virsskaņas aviolaineri.
Hibrīdspārna lidmašīnas aerodinamiskais korpuss radīts, lai maksimāli ietaupītu degvielu, kā arī ļautu pārvadāt pēc iespējas vairāk pasažieru. Šādu lidaparātu izmantošana varētu ievērojami samazināt komerclidojumu izmaksas, tādējādi risinot aviodegvielas aizvien pieaugošo izmaksu problēmu.
Boeing galvenais inženieris Normals Prinsens atzīst, ka pēdējo 60 gadu laikā aviācijas industrijā degvielas ekonomija pieaugusi par vismaz 50 procentiem, taču, lai spētu lidot vēl lētāk, "nepieciešams veikt radikālas izmaiņas lidmašīnas aerodinamiskajā formā".
Tuvāko 20 gadu laikā NASA cer jauno lidmašīnu adaptēt gan militārām, gan civilo lidojumu vajadzībām.
X-48C ir lidaparāta X-48B pēctecis, kurš laika posmā no 2007. līdz 2010. gadam veicis 92 lidojumus. To izgudroja Boeing, taču uzbūvēja britu kompānija Cranfield Aerospace.
Interesanti, ka nesen pasaules vadošās aviācijas un aeronautikas kompānijas Boeing, Lockheed Martin, Gulfstream un NASA apvienojās, lai kopējiem spēkiem uzsāktu virsskaņas komerciālā aviolainera būvi, kurš Atlantijas okeānu varētu šķērsot nedaudz vairāk kā divās stundās – X-48C konceptlidaparāta radīšana ir nozīmīgs solis arī šim mērķim nepieciešamajā izpētē.
Avots: Travelnews.lv