Ar zemo cenu aviopārvadātāju parādīšanos tirgū, vidējā aviobiļetes cena visā pasaulē būtiski samazinājās. Neskatoties uz to, ka zemo cenu pārvadātāju virzienu saraksts ar katru gadu palielinās, daudzi nav gatavi uztvert reālo lētumu un, kas nav mazsvarīgi, pakalpojumu drošību. Kopā ar mums, mēģināsim izprast, no kurienes radās aviobiļetes par cenu no € 9.99.
Uz kā ekonomē zemo cenu segmenta aviokompānijas
Lai uzturētu salīdzinoši zemos tarifus aviolidojumiem, kompānijas minimizē izdevumu posteņus, atstājot tikai pašu nepieciešamāko. Pirmām kārtām zemo zenu sniedzēji ekonomē uz to, ka:
- Tiek pārdotas aviobiļetes internetā. Pašu biroji ,ir tikai tirgus līderiem un arī tad tikai dažās lielākajās starptautiskajās lidostās.
- Lido bez dīkstāves. Parastā prakse – uzreiz pēc nosēšanās nomainīt komandu un sākt gatavot lidmašīnu nākamajam reisam, dažiem – lidmašīnas nestāv pat dažas stundas vienā lidostā.
- Iepērk jaunās lidmašīnas līzingā. Tām nav vajadzīgs remonts, sarežģīta tehniskā apkalpošana, kā arī lidmašīnas jau ar pirmo dienu sāk atpelnīt savu vērtību.
- Izvēlās ejošos virzienus, nelielas lidostas un īsus maršrutus.
Pateicoties šādai praksei, izdodas izvairīties no “pustukšā salona” problēmas, kā arī saglabāt reāli zemu cenu, tāpēc ka tālajos reisos budžeta un parastā aviopārvadātāja cena kļūst praktiski vienāda, Fly Dubai un konkurentu tarifu salīdzināšana – labākais pierādījums tam.
No kā nāksies atteikties zemo cenu aviolīniju pasažieriem
Pašsaprotams, ka nevar cerēt uz vienādu komforta līmeni lidojumos par € 9.99 un par € 300. Lai ietaupītu, nāksies ziedot ne tikai kompānijai, bet arī tiem, kas grib lidot lēti. Piemēram, Wizzair un citu populāro Eiropas diskaunteru pasažieriem jābūt gataviem, ka vajadzēs:
- Aizmirst par tādu lietu, kā aviobiļetes rezervēšana. Budžeta aviokompānijās praktiski nav rezervēšanas un biļešu atgriešanas kā tādas. Naudu par neizmantoto lidojumu atgriezīs tikai tad, ja reisu atcels kompānijas vainas dēļ, pārējos gadījumos tas ir paša pasažiera risks.
- Lidot bez bagāžas, tāpēc, ka cenā ir iekļauta tikai rokas bagāža. Kad nevarēs iztikt bez čemodāna, vieta tam būs jāiegādājas atsevišķi un tas var būt 2-3 reizes dārgāk par biļeti.
- Patstāvīgi reģistrēties uz reisu un izdrukāt iekāpšanas talonu savlaicīgi, lidostā par to nāksies samaksāt ne mazāk kā € 25, kas ne vienmēr ir pamatoti.
- Tērēt papildus naudu ēdināšanai salonā, turklāt, cenas – kā lidostās, primitīvas ātrās pagatavošanas nūdeles maksās ne mazāk par € 2, bez maksas piedāvās vienīgi, ja nu glāzi ūdens.
Ja Jums no visa uzskaitītā nekas neradīs diskomfortu, Jūs droši varat izvēlēties zemo cenu pārvadātāju un ietaupīt uz lidojuma rēķina. Lētas aviobiļetes no Latvijas uz visām pasaules valstīm, vienmēr var atrast portāla IFly agregatorā.