Ieslodzījumā
Iedomājieties situāciju: jūs esat rezervējis aviobiļetes caur internetu (vai nopirkuši tās avio kasē), norezervējāt viesnīcas numuru, sakravājāt koferi, ieradāties lidostā un ... uz uzziniet, ka Jūsu lidojums ir atlikts uz nenoteiktu laiku! Piekrītu, ka ļoti maz cilvēku būtu priecīgi tikt aizvērtiem aukstā un smacīgā terminālā.
Tomēr nesens izvirdums Islandes Vulkāns Eyyafyadlayokudl, kas, starp citu, vēl nav beidzies, parādīja, ka neviens nav nodrošināts pret force majeure. Tātad, ko darīt tiem cilvēkiem, kuriem biļetes ir uz rokām, bet viņi nevar izlidot uz savu galamērķi?
Teorija
Neatkarīgi no tā, vai Jūs esat nopirkuši lētas aviobiļetes internetā vai rezervējāt dārgas biznesa klases biļetes, faktiski, ir līgums starp Jums un transporta uzņēmuma pakalpojumu sniedzēju par lidojumu no punkta A uz punktu B. Attiecīgi, ja par dīkstāvēm Jūs varat iesniegt pārvadātājam īpašas prasības.
Neatkarīgi no Jūsu biļetes cenas, un lidojuma kavēšanās iemesla uzņēmumam ir jānodrošina vieta, kur Jūs varēsiet glabāt personīgas mantas un bagāžu, jāparāda matēs un bērna telpas (pasažieriem ar bērniem līdz 7 gadiem), organizēt karstu ēdienu (ar kavēšanos par vairāk nekā 4 stundas) vai bezalkoholiskajiem dzērieniem (ar kavēšanos vairāk nekā 2 stundas), kā arī rezervēt viesnīcas numuru (ja kavēšanas laiks ir par vairāk nekā 8 stundas dienas laikā un 6 stundas naktī).
Tas viss ir Jūsu tiesības, un kamēr Jums ir aviobiļetes uz rokām, nevilcinieties lūgt kaut ko. Protams, uz papīra ir viss rakstīts samērā labi, bet kā ir pa īstam?
Praksē
Attiecībā uz Vulkāns Eyyafyadlayokudl viss bija citādi. Lielākā daļa no pasažieriem, kuri iegādājās aviobiļetes tieši no pārvadātājiem, atradās informācijas vakuumā, kad viņiem bija jādzīvo un jāēd par savu naudu. Noteiktu informāciju, protams, viņi varēja saņemt, tomēr situācija nebija patīkama.
Pēc tam, kad situācija bija veiksmīgi atrisināta, pēc kompensācijas pasažieriem bija jādodas aviokompānijas kasē, un jāzaudē daudz laika pildot dažādus iesniegumus.
Tajā pašā laikā, pasažieri, kuri iegādājās aviobiļetes internetā no ceļojumu aģentūrām vai pašās aģentūrās, palika dubultu laimestā. Visi klienti saņēma naudas kompensāciju, pie tam viņi savlaicīgi saņēma visu informāciju - bija tikai jāpiezvana savam aģentam, līdz ar to nebija vajadzības atrasties lidostā. Neskatoties uz to, ka dažās aģentūrās joprojām nav saņēmuši kompensāciju no pārvadātājiem, lai saglabātu attēlu un klientu uzticību maksājumi tika veikti savlaicīgi, pilnā mērā un pēc iespējas ātrāk.
Tātad, jā Jūsu lidojums kavējas, tad teorētiski jums ir tiesības saņemt kompensāciju, neatkarīgi no tā, kur esat iegādājies biļeti. Tomēr, kā rāda prakse, viss labāk pasūtīt aviobiļetes no ceļojuma aģentūras vai aģentūras on-line rezervēšanas sistēmās.